REGLEMENT DISTRICTSTENTOONSTELLING OVERIJSSEL 2025
Artikel 1.
De tentoonstelling wordt georganiseerd door Vogelvereniging ~Vogelvreugd~ Wierden W25 en wordt gehouden in Sporthal n`Dikken Dikkensweg 1 7641CC Wierden.
Programma:
Maandag 22 december Inbrengen vogels 16.00 tot 21.00 uur
Dinsdag 23 december Keurdag
Vrijdag 26 december Opening van 11.00 tot 11.30 uur
Open voor publiek van 11.30 tot 19.00 uur
Zaterdag 27 december Open van 10.00 tot 16.00 uur
Uitgifte vogels 16.15 tot 17.00 uur.
Artikel 2.
De inschrijving is open gesteld in overeenstemming met het tentoonstellingsreglement van de Nederlandse Bond van Vogelliefhebbers. Door inschrijving onderwerpt men zich aan de bepalingen van dit reglement. Ingezonden kan worden met erkende ringen van de N.B.v.V. Ook zijn ringen toegestaan van andere organisaties volgens C.O.M. Nederland, dit moet duidelijk op het inschrijfformulier worden vermeld. Aantoonbaar moet worden gemaakt dat de betreffende ring aan de inzender is toegekend. Dit bewijs dient fysiek in de zaal aanwezig te zijn bij de keuring (Kopie).
Artikel 3.
Ingeschreven dient te worden volgens het vraagprogramma van de N.B.v.V, zie hiervoor de site van de N.B.v.V. . Bij eventueel gebruik van inschrijfformulier (zie art 4) moet dit volledig en duidelijk op volgorde van klasse nummer, met vermelding van de soort vogel en het verzekerd bedrag, worden ingevuld. Voor elk klasse nummer 1 regel gebruiken!
Zie het voorbeeld hieronder aan het reglement.
Artikel 4.
Het inschrijfgeld is € 2,50 per vogel, jeugd gratis deelname (wordt betaald door jeugdfonds van district Overijssel). Op het inschrijfformulier duidelijk aangeven JEUGD en geboortedatum. Een catalogus á € 5.00 is voor elke inzender verplicht. Digitaal inschrijven (voorkeur) via de website van district Overijssel http://www.districtoverijssel-N.B.v.V..nl/
Andere inschrijfformulieren bij voorkeur in verenigingsverband uiterlijk op zondag 7 december 2025, noodsituaties daargelaten, in bezit te zijn van:
TT secretaris J. Beverdam Meidoornlaan 14 7642 EG Wierden 0651867380.
Inschrijfformulieren mogen tevens per mail worden gezonden aan: J. Beverdam, johanbeverdam@hotmail.com
Het inschrijfgeld moet gelijktijdig worden overgemaakt op rekening Vogelvereniging Vogelvreugd Wierden banknrNL56 RABO 0354 8537 59 Onder vermelding van DTT Ov. 2025, naam, kweeknummer en uw afdelingscode. Er wordt geen inschrijfgeld retour betaald bij niet inzenden of bij weigering van vogel(s) door het TT bestuur.
Artikel 5.
De vogels moeten worden ingezonden in goedgekeurde bondskooien. De grotere soorten, voor zover hun grootte dat toelaat in de zgn. advieskooi van de Bond (grote tropen en parkieten). Alleen voor duiven en grondvogels zijn (gratis) klapkooien aanwezig. Deze klapkooien zijn voor alle grondvogels verplicht, deze worden bij inbrengen over gekooid door toedoen van de inzender/inbrenger. Voor duiven aangeven of men van klapkooien gebruik wil maken. Voor papegaaiachtige zijn beperkt grote vluchten beschikbaar, hiervoor contact opnemen met de T.T. materiaalcommissaris J
Artikel 6.
De vogels moeten worden ingebracht, zonder water met de voorgeschreven witte universele drinkfonteintjes zonder kenmerk, maar wel met voldoende zaad in de zaadbakjes en voldoende bodembedekking. Als bodembedekking moet wit schelpenzand gebruikt worden, uitgezonderd de parkietachtige die in de universeel kooi worden ingezonden, deze mogen zaad als bodembedekking hebben. Bij vruchten- en insecteneters is grijs/witte kattenbakvulling verplicht. Voor de laatste groep is (eventueel) deskundige begeleiding aanwezig.
Artikel 7.
Vogels die de indruk wekken ziek te zijn, kunnen bij inbreng door het bestuur worden geweigerd, evenals vuile en/of gemerkte en/of van verkeerde bodembedekking voorziene kooien. Er zijn toezichthouders in de zaal aanwezig die hier extra op toezien!
Artikel 8.
De vogels worden tijdens de T.T. door het T.T. bestuur verzorgd en mogen tijdens de T.T. niet uit de kooien worden gehaald of worden verplaatst zonder toestemming en in het bijzijn van het T.T. bestuur.
Artikel 9.
Voor ziekte en sterfte tijdens de gehele T.T. of schade en verloren gaan van materiaal of vogels kan het bestuur niet aansprakelijk worden gesteld.
Artikel 10
Ook inzenders hebben alleen toegang tot de zaal tijdens de vastgestelde openingstijden, dus niet bij het inbrengen en afhalen van de vogels, tenzij met toestemming en onder begeleiding van het T.T. bestuur.
Artikel 11.
De vogels en het materiaal zijn verzekerd overeenkomstig artikel 13 van het T.T. reglement van de N.B.v.V..
Artikel 12.
De bondsprijzen worden volgens de geldende regels van de N.B.v.V toegekend. Voor elke inzender max 1 prijs per kleur (geldt ook voor jeugd)
Artikel 13.
Als verenigingsprijs worden toegekend: Een kampioensbeker, een tweede en derde prijs. Voor de zang zal een afzonderlijke verenigingsprijs beschikbaar worden gesteld.
Artikel 14.
Wedstrijdvogels mogen tijdens de T.T. niet ter verkoop worden aangeboden.
Artikel 15.
Het is ten strengste verboden zich met lopers, kooien en/of vogeldoosjes in de T.T. zaal te bevinden.
Artikel 16.
Zangkanaries: Bij inbrengen dienen de volgnummers van de ringen te worden opgegeven, dit wordt gecontroleerd. Zangkanaries na de keuring ophalen vanaf 17.00 uur tot 18.00 uur
Artikel 17.
Aanwezige voeders zijn: Kanariezaad, TropenZaad, Parkietenzaad (Grote en Grasparkieten) en Universeel voer. Inzenders waarvan de vogels een ander voedsel vereisen dan het gebruikelijke zaad (als hierboven genoemd) dienen dit op het inschrijfformulier te vermelden en het voedsel zelf mee te brengen. Dit voedsel aanbieden bij het inbrengen met duidelijke vermelding: eigenaar, kooinummer en de te verstrekken hoeveelheid. Bijzondere vogels mogen, i.o.m. het T.T. bestuur, door de eigenaar zelf gevoerd worden.
Artikel 18.
Inzenders van grondvogels dienen hun vogels vergezeld te doen gaan van een inentingsverklaring, ondertekend door een dierenarts. Evt. maatregelen genomen door bevoegde instanties, m.b.t. bepaalde groepen vogels, dienen als beschreven uitgevoerd te worden. Bij niet navolgen van de voorschriften dienen deze vogels ten spoedigste verwijdert te worden uit de TT omgeving. Kosten hieruit voortvloeiende zijn voor rekening van de inzender/eigenaar van betreffende vogels.
Artikel 19.
Door inschrijving voor deze tentoonstelling geeft u de organisatie toestemming om uw persoonsgegevens te gebruiken voor administratie en briefwisseling. Tevens geeft u toestemming om uw naam en telefoonnummer te publiceren in de catalogus.
Artikel 20.
In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet beslist het districtsbestuur.
Aldus goedgekeurd 15 april 2025
Let op Nieuw vraagprogramma!
Bijlage voorbeeld inschrijving behorende bij reglement 2025 DTT m.b.t. artikel 3
